Angielski dla dzieci

Jak uczą się Dzieci? Czy zawsze chętnie i entuzjastycznie? Czy ich umysły są otwarte jak księga i trzeba tylko zapisać odpowiednią kartę?

Uczenie Dzieci to jedno z najciekawszych doświadczeń w moim życiu. Jest to rzecz bardzo trudna, jako że Dzieci uczą się spontanicznie, zaciekawione tym, co nauczyciel ma do zaproponowania. Nie ma zatem jednej skutecznej metody, która będzie odpowiadała każdemu dziecku. Zajęcia z dziecmi to najpierw poszukiwanie, a potem odkrywanie. Poszukujemy wspólnie drogi, sposobu, klucza, następnie rozpoczynamy odkrywanie języka angielskiego. I tutaj znowu sprawdza się moje przekonanie, że relacja jest kluczem, a inspirowanie sposobem do zrealizowania celu.

Dzieci uczę poprzez gry, zabawy, pantomimę, przedstawienia, performance, show, zagadki, ale także używam szeregu metod plastycznych i sensoplastycznych. Wszystko po to, aby cel był osiągnięty, a dzieci zadowolone J . W tak młodym wieku uczymy się w sposób naturalny, przyswajamy wiedzę „mimo chodem” . Im ciekawsze i szalone metody, tym bardziej zapamiętujemy i tm łatwiej jest nam odtworzyć słowka, czy konstrukcje w przyszłości.

Starszaki uczę podobnie, choć tutaj muszę się przyznać, że „to zależy”. Inaczej uczymy się z dziećmi klas 1-3, wtedy nadal metody stosowane dla młodszych dzieci sprawdzają się doskonale. Zmienia się tematyka, zakres słownictwa, stopień trudności projektów, czy przedstawień. Z Dziećmi starszymi, czy już Młodzieżą wprowadzam dużo więcej samodzielności. Uczniowie korzystają z materiałów źródłowych w języku angielskim, mocno związanych z teraźniejszością i ich zainteresowaniami. Nasza praca oparta jest na ich hobby, zaciekawieniu, bieżących sprawach, które są im bliskie. Gramatyka? Jest! Słownictwo? Jest! Proponuję zestawy zadań i ćwiczeń związanych z omawianym tematem i robię wszystko, żeby było jak najbardziej naturalnie.

 

zamknij