Angielski dla młodzieży

Jak zainteresować Młodzież? Co można zaproponować Młodemu Człowiekowi, aby zajęcia były energetyczne, dostępne, zrozumiałe i inspirujące? 

Młodzież już wie, że uczenie się języka obcego to cała gama barw. Jeżeli uda się osiągnąć cel, który sprawi, że ta tęcza zacznie się mienić wielością pięknych, energetycznych kolorów, to nastawienie do zdobywania wiedzy będzie fantastyczne, a efekty znajdą swoje odzwierciedlenie w niedługim czasie. Uczenie Młodzieży to wyzwanie. Ale nie tylko dla mnie. Dla nich samych. Moją rolą jest towarzyszenie w odkrywaniu niesamowitości, jasności i przejrzystości języka. Tutaj nauczyciel zaczyna stawać się przewodnikiem, osobą odkrywającą tajniki, przedstawiającą ciekawostki, "otwierającą oczy" na nowości i pokazującą możliwości i zastosowanie języka w praktyce. Jakimi metodami? Czy uda się zastosować jedną regułę i zasadę odpowiadającą każdemu? Nie! Dlatego jestem tutaj. Dla Młodego Człowieka. Wspólnie poszukamy metod i sposobów realizacji naszego celu.

Co jest celem w przypadku uczenia Młodzieży?  Wiem, co będzie celem dla Ciebie! Nie dla kogoś innego. Nie dla wszystkich. Tylko dla Ciebie. Rozmawiamy, ustalamy, współpracujemy, definiujemy i dążymy do osiągnięcia celu. Być może będzie to praca nad swobodą językową, może nad aspektami gramatycznymi, a może wypracowanie pewności siebie podczas zajęć szkolnych, czy zdobycie wysokich not podczas egzaminu ósmoklasisty, maturalnego, czy ważnego sprawdzianu. Ten cel ustalimy zatem wspólnie. Razem także znajdziemy metodę, aby ten cel osiągnąć. Co będzie ważne, niezależnie od celu? Swoboda, poprawność gramatyczna i komunikacja. A osiągniemy to pracując w pozytywnie energetycznej atmosferze, właściwym dla Ciebie tempie i inspirując się materiałami, które ja wybiorę w oparciu o Twoje potrzeby, możliwości i zainteresowania. 

Podczas wspópracy z Młodzieżą wprowadzam także dużo więcej samodzielności. Uczniowie korzystają z materiałów źródłowych w języku angielskim, mocno związanych z teraźniejszością i ich zainteresowaniami. Nasza praca oparta jest na ich hobby, zaciekawieniu, bieżących sprawach, które są im bliskie. Gramatyka? Jest! Słownictwo? A jakże! Komunikacja? Podstawowa sprawa! Wszystkie aspekty zestawione i połączone dla osiągnięcia naszych wspólnych założeń.

Oporni. Czy zawsze udaje się spontanicznym nawiązaniem do hobby czy zainteresowań? Czy zawsze gra, zabawa, materiały źródłowe z zakresu zainteresowań działają? Nie. I o to w tym chodzi. Każdy uczy się inaczej. Moja rola polega na znalezieniu klucza, który otworzy mi furtkę albo i drzwi do dobrej współpracy, która zaowocuje efektem. Czy czasami posiłkuję się tradycyjnymi metodami nauczania, czyli słówka na pamięć ? Tak. Jeżeli inne formy nie działają, to może akurat Ten Uczeń woli tradycyjnie i jest to dla niego forma bezpieczna. Pamiętajcie, ja szukam sposobu na konkretną osobę. Tutaj nic nie dzieje się samoczynnie, bez powodu. Wszystko jest przemyślane, a efektem ma być zainspirowany przeze mnie Człowiek.

 

zamknij